Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %32,7 %1 833 00070 %
Yle TV214,2 %9,8 %1 656 00063 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,1 %1 054 00040 %
Yle yhteensä50,6 %44,6 %2 003 00076 %
MTV314,2 %19,1 %1 709 00065 %
Sub3,4 %4,1 %1 226 00047 %
AVA1,4 %1,5 %816 00031 %
C More Total2,4 %2,1 %401 00015 %
MTV yhteensä21,3 %26,7 %1 853 00071 %
Nelonen5,2 %7,2 %1 486 00057 %
Jim2,0 %2,0 %949 00036 %
Liv1,0 %1,0 %810 00031 %
Hero0,6 %0,7 %579 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %11,0 %1 650 00063 %
TV52,6 %3,7 %1 201 00046 %
Kutonen3,1 %2,7 %961 00037 %
Frii1,2 %1,0 %658 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0001 %
TLC0,9 %0,7 %544 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,7 %1 474 00056 %
STAR Channel2,4 %1,9 %784 00030 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %784 00030 %
Disney Finland5,3 %4,0 %1 086 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %688 00026 %
Muut5,0 %4,4 %786 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 213 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.