Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,1 %32,4 %3 720 00075 %
Yle TV212,4 %8,5 %3 185 00064 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,3 %2 103 00042 %
Yle yhteensä50,0 %43,1 %3 982 00080 %
MTV316,6 %21,9 %3 456 00070 %
Sub2,9 %3,3 %2 264 00046 %
AVA2,0 %1,9 %1 743 00035 %
C More Total1,5 %1,2 %643 00013 %
MTV yhteensä23,1 %28,3 %3 686 00074 %
Nelonen5,8 %8,3 %2 944 00059 %
Jim1,6 %1,6 %1 789 00036 %
Liv1,4 %1,3 %1 755 00035 %
Hero0,6 %0,7 %1 111 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,9 %3 277 00066 %
TV52,8 %3,8 %2 383 00048 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 612 00033 %
Frii1,6 %1,4 %1 293 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 218 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,3 %2 902 00059 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 420 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 342 00027 %
Disney Finland4,1 %3,3 %1 982 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %1 330 00027 %
Muut3,8 %3,3 %1 432 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 343 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.