Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %30,5 %3 482 00070 %
Yle TV213,2 %5,9 %3 122 00063 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,2 %1 979 00040 %
Yle yhteensä47,7 %38,6 %3 792 00077 %
MTV318,1 %24,2 %3 450 00070 %
Sub2,8 %3,6 %2 292 00046 %
AVA2,0 %1,9 %1 774 00036 %
C More Total1,4 %1,7 %673 00014 %
MTV yhteensä24,3 %31,5 %3 717 00075 %
Nelonen6,2 %9,3 %2 870 00058 %
Jim1,9 %2,0 %1 852 00037 %
Liv1,5 %1,4 %1 794 00036 %
Hero0,9 %1,1 %1 279 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,8 %3 265 00066 %
TV52,1 %2,4 %2 041 00041 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 607 00032 %
Frii1,5 %1,3 %1 259 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 268 00026 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %2 728 00055 %
STAR Channel1,8 %1,8 %1 358 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 395 00028 %
Disney Finland4,1 %3,4 %2 002 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 467 00030 %
Muut4,6 %3,9 %1 420 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 238 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.