Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,4 %17,9 %799 00057 %
Yle TV213,7 %6,0 %744 00053 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,0 %289 00020 %
Yle yhteensä32,2 %24,9 %963 00068 %
MTV319,5 %24,2 %837 00059 %
Sub5,5 %7,1 %571 00040 %
AVA2,4 %2,3 %351 00025 %
C More Total2,1 %2,9 %174 00012 %
MTV yhteensä29,6 %36,5 %960 00068 %
Nelonen8,1 %11,1 %690 00049 %
Jim2,9 %2,7 %377 00027 %
Liv1,9 %1,9 %370 00026 %
Hero1,3 %1,6 %277 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,4 %817 00058 %
TV53,2 %3,4 %449 00032 %
Kutonen3,8 %3,9 %355 00025 %
Frii1,3 %1,3 %206 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,5 %2,1 %280 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,9 %670 00047 %
STAR Channel4,8 %4,4 %352 00025 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %269 00019 %
Disney Finland7,7 %6,2 %473 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,6 %155 00011 %
Muut6,3 %5,8 %428 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 171 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.