Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %22,7 %949 00067 %
Yle TV213,4 %9,0 %728 00051 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,6 %343 00024 %
Yle yhteensä36,9 %33,4 %1 048 00074 %
MTV317,3 %20,3 %811 00057 %
Sub4,6 %4,9 %530 00037 %
AVA2,4 %2,2 %309 00022 %
C More Total1,4 %1,4 %126 0009 %
MTV yhteensä25,6 %28,7 %913 00065 %
Nelonen7,9 %10,4 %733 00052 %
Jim2,2 %1,7 %367 00026 %
Liv2,4 %2,2 %382 00027 %
Hero0,7 %0,8 %179 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,0 %856 00061 %
TV54,6 %6,1 %529 00037 %
Kutonen3,1 %3,0 %314 00022 %
Frii1,1 %1,1 %161 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC3,0 %3,0 %272 00019 %
Warner Bros. Discovery12,2 %13,5 %672 00048 %
STAR Channel4,6 %3,4 %349 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %242 00017 %
Disney Finland6,8 %5,0 %445 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,5 %155 00011 %
Muut5,6 %4,8 %391 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.