Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 45 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,5 %37,2 %1 200 00096 %
Yle TV212,9 %8,1 %1 117 00089 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %917 00073 %
Yle yhteensä57,2 %48,0 %1 206 00097 %
MTV317,3 %23,8 %1 137 00091 %
Sub1,6 %2,0 %726 00058 %
AVA1,9 %1,6 %690 00055 %
C More Total1,4 %1,2 %205 00016 %
MTV yhteensä22,3 %28,6 %1 170 00094 %
Nelonen4,3 %6,7 %963 00077 %
Jim1,3 %1,2 %704 00056 %
Liv0,9 %0,9 %674 00054 %
Hero0,5 %0,6 %438 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,0 %9,3 %1 035 00083 %
TV51,7 %2,5 %797 00064 %
Kutonen1,4 %1,2 %605 00048 %
Frii1,5 %1,4 %555 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,7 %1,8 %473 00038 %
Warner Bros. Discovery6,8 %7,2 %935 00075 %
STAR Channel0,9 %1,0 %437 00035 %
National Geographic Channel2,0 %1,6 %509 00041 %
Disney Finland2,8 %2,5 %670 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,0 %2,6 %730 00058 %
Muut2,2 %2,3 %398 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.