Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %30,8 %1 223 00088 %
Yle TV211,5 %8,8 %1 072 00078 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %763 00055 %
Yle yhteensä46,4 %41,7 %1 264 00091 %
MTV315,3 %20,1 %1 166 00084 %
Sub3,8 %3,9 %827 00060 %
AVA2,1 %2,2 %669 00048 %
C More Total1,5 %1,1 %272 00020 %
MTV yhteensä22,7 %27,3 %1 194 00086 %
Nelonen6,6 %9,2 %1 006 00073 %
Jim1,8 %2,0 %632 00046 %
Liv1,6 %1,5 %612 00044 %
Hero0,7 %0,9 %462 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,6 %1 089 00079 %
TV53,4 %4,2 %877 00063 %
Kutonen2,6 %2,1 %592 00043 %
Frii1,8 %1,6 %543 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %23 0002 %
TLC1,7 %1,6 %408 00030 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,1 %1 042 00075 %
STAR Channel2,3 %1,7 %507 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %537 00039 %
Disney Finland4,7 %3,5 %716 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,7 %422 00031 %
Muut5,3 %3,9 %509 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.