Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %28,4 %1 192 00086 %
Yle TV211,7 %6,3 %1 038 00075 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,0 %738 00053 %
Yle yhteensä43,0 %36,7 %1 239 00090 %
MTV316,9 %22,4 %1 136 00082 %
Sub3,5 %4,2 %782 00057 %
AVA2,3 %2,4 %663 00048 %
C More Total1,4 %1,4 %236 00017 %
MTV yhteensä24,1 %30,4 %1 180 00085 %
Nelonen7,2 %10,3 %998 00072 %
Jim2,2 %2,6 %697 00050 %
Liv1,9 %1,6 %672 00049 %
Hero1,2 %1,3 %519 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,8 %1 126 00082 %
TV52,5 %2,7 %756 00055 %
Kutonen2,8 %2,6 %610 00044 %
Frii1,8 %1,3 %477 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0003 %
TLC1,6 %1,7 %418 00030 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,0 %942 00068 %
STAR Channel1,7 %1,6 %492 00036 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %544 00039 %
Disney Finland4,6 %3,5 %716 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,1 %519 00038 %
Muut6,1 %4,5 %439 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 294 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.