Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 515 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %30,3 %3 588 00068 %
Yle TV213,4 %5,9 %3 337 00063 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,2 %2 019 00038 %
Yle yhteensä47,6 %38,3 %4 022 00076 %
MTV318,1 %24,3 %3 629 00068 %
Sub2,9 %3,6 %2 395 00045 %
AVA2,0 %1,9 %1 823 00034 %
C More Total1,4 %1,7 %710 00013 %
MTV yhteensä24,4 %31,6 %3 932 00074 %
Nelonen6,4 %9,4 %3 018 00057 %
Jim1,9 %2,0 %1 900 00036 %
Liv1,4 %1,4 %1 833 00035 %
Hero0,9 %1,1 %1 291 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,8 %3 423 00064 %
TV52,1 %2,4 %2 111 00040 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 640 00031 %
Frii1,5 %1,3 %1 277 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 286 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %2 824 00053 %
STAR Channel1,8 %1,9 %1 430 00027 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 424 00027 %
Disney Finland4,1 %3,5 %2 083 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 497 00028 %
Muut4,5 %3,9 %1 482 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 515 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.