Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %30,7 %1 713 00065 %
Yle TV214,8 %6,1 %1 609 00061 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %1 001 00038 %
Yle yhteensä48,2 %39,0 %1 930 00074 %
MTV315,6 %21,2 %1 707 00065 %
Sub3,5 %4,7 %1 246 00048 %
AVA1,4 %1,4 %825 00031 %
C More Total2,0 %2,8 %422 00016 %
MTV yhteensä22,5 %30,2 %1 889 00072 %
Nelonen5,5 %8,1 %1 378 00053 %
Jim2,4 %2,8 %1 029 00039 %
Liv1,1 %1,1 %848 00032 %
Hero1,1 %1,4 %715 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,3 %1 612 00062 %
TV51,9 %2,2 %1 066 00041 %
Kutonen3,2 %3,3 %974 00037 %
Frii1,1 %1,0 %640 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0001 %
TLC0,9 %0,8 %588 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,0 %1 421 00054 %
STAR Channel2,1 %2,1 %781 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %792 00030 %
Disney Finland5,2 %4,2 %1 096 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %768 00029 %
Muut5,8 %5,5 %822 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.