Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %29,6 %1 743 00067 %
Yle TV212,6 %7,8 %1 601 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 119 00043 %
Yle yhteensä47,2 %40,2 %1 912 00073 %
MTV315,2 %20,6 %1 702 00065 %
Sub3,4 %3,9 %1 227 00047 %
AVA1,5 %1,6 %806 00031 %
C More Total2,1 %2,7 %365 00014 %
MTV yhteensä22,1 %28,7 %1 869 00071 %
Nelonen5,8 %8,0 %1 485 00057 %
Jim2,2 %2,3 %1 026 00039 %
Liv1,1 %1,1 %843 00032 %
Hero1,1 %1,3 %682 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,7 %1 666 00064 %
TV52,2 %2,5 %1 081 00041 %
Kutonen2,9 %2,6 %955 00036 %
Frii1,2 %1,2 %619 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,0 %0,9 %597 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,8 %1 389 00053 %
STAR Channel2,6 %2,5 %871 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %787 00030 %
Disney Finland6,1 %4,9 %1 150 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %778 00030 %
Muut6,0 %5,5 %820 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.