Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,6 %37,6 %1 192 00095 %
Yle TV211,2 %5,7 %1 109 00089 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %954 00076 %
Yle yhteensä55,5 %46,7 %1 194 00096 %
MTV318,5 %25,2 %1 136 00091 %
Sub1,5 %1,7 %692 00055 %
AVA1,9 %1,7 %692 00055 %
C More Total1,1 %1,3 %168 00013 %
MTV yhteensä23,0 %29,8 %1 166 00093 %
Nelonen4,6 %7,1 %958 00077 %
Jim1,4 %1,1 %666 00053 %
Liv0,9 %0,9 %666 00053 %
Hero0,6 %0,6 %437 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %9,8 %1 033 00083 %
TV51,5 %1,6 %718 00057 %
Kutonen1,1 %0,8 %530 00042 %
Frii1,3 %1,4 %521 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,8 %2,1 %494 00040 %
Warner Bros. Discovery6,0 %6,1 %886 00071 %
STAR Channel1,0 %1,2 %437 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %520 00042 %
Disney Finland3,3 %2,7 %653 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %2,8 %707 00057 %
Muut3,0 %2,8 %420 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.