Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,5 %34,6 %1 195 00096 %
Yle TV213,3 %10,9 %1 092 00087 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %918 00074 %
Yle yhteensä55,2 %48,5 %1 199 00096 %
MTV317,9 %23,4 %1 135 00091 %
Sub1,7 %1,7 %679 00054 %
AVA2,0 %1,8 %670 00054 %
C More Total1,2 %1,2 %211 00017 %
MTV yhteensä22,7 %28,1 %1 156 00093 %
Nelonen5,2 %7,9 %987 00079 %
Jim1,6 %1,2 %637 00051 %
Liv1,0 %1,1 %623 00050 %
Hero0,5 %0,6 %430 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %10,8 %1 050 00084 %
TV51,5 %1,3 %675 00054 %
Kutonen1,0 %0,8 %501 00040 %
Frii1,4 %1,2 %484 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC2,0 %2,0 %442 00035 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,5 %833 00067 %
STAR Channel0,9 %1,0 %461 00037 %
National Geographic Channel2,1 %1,1 %501 00040 %
Disney Finland3,0 %2,1 %656 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %2,9 %701 00056 %
Muut2,7 %2,7 %375 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.