Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %27,4 %3 400 00069 %
Yle TV212,5 %10,4 %3 091 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %2 146 00043 %
Yle yhteensä46,2 %40,7 %3 779 00076 %
MTV318,0 %22,9 %3 397 00069 %
Sub2,9 %3,1 %2 212 00045 %
AVA2,3 %2,2 %1 783 00036 %
C More Total1,4 %1,6 %608 00012 %
MTV yhteensä24,5 %29,8 %3 714 00075 %
Nelonen6,9 %9,8 %2 917 00059 %
Jim2,1 %1,8 %1 769 00036 %
Liv1,5 %1,7 %1 823 00037 %
Hero0,9 %1,0 %1 240 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,3 %3 321 00067 %
TV52,1 %1,9 %1 863 00038 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 525 00031 %
Frii1,6 %1,3 %1 219 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC2,3 %2,2 %1 142 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,1 %2 527 00051 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 459 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 309 00026 %
Disney Finland4,5 %3,3 %1 975 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 366 00028 %
Muut4,6 %4,1 %1 354 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 239 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.