Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,5 %14,3 %746 00053 %
Yle TV213,3 %10,1 %716 00051 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,0 %363 00026 %
Yle yhteensä30,0 %26,4 %946 00067 %
MTV320,5 %24,3 %804 00057 %
Sub4,7 %5,5 %570 00040 %
AVA2,7 %2,3 %356 00025 %
C More Total1,7 %2,1 %104 0007 %
MTV yhteensä29,5 %34,2 %948 00067 %
Nelonen9,4 %12,3 %713 00050 %
Jim3,1 %2,6 %388 00027 %
Liv2,7 %3,1 %450 00032 %
Hero1,2 %1,2 %265 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,2 %888 00063 %
TV52,7 %2,6 %428 00030 %
Kutonen3,0 %3,0 %342 00024 %
Frii1,5 %1,3 %208 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,4 %2,9 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %620 00044 %
STAR Channel5,1 %4,2 %371 00026 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %233 00017 %
Disney Finland7,9 %5,9 %465 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,4 %173 00012 %
Muut6,3 %5,5 %374 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 175 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.