Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %12,5 %723 00051 %
Yle TV211,8 %8,1 %742 00052 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,4 %356 00025 %
Yle yhteensä26,6 %23,0 %955 00067 %
MTV321,1 %25,7 %827 00058 %
Sub4,8 %5,1 %547 00039 %
AVA3,1 %2,5 %334 00024 %
C More Total2,3 %2,8 %151 00011 %
MTV yhteensä31,3 %36,0 %966 00068 %
Nelonen10,1 %12,7 %763 00054 %
Jim3,8 %3,0 %446 00032 %
Liv2,7 %2,8 %401 00028 %
Hero1,0 %1,2 %204 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %19,7 %909 00064 %
TV53,2 %3,2 %449 00032 %
Kutonen3,4 %3,0 %381 00027 %
Frii1,5 %1,3 %208 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,5 %3,0 %244 00017 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,6 %659 00047 %
STAR Channel4,4 %3,5 %381 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %214 00015 %
Disney Finland6,8 %5,1 %469 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,7 %155 00011 %
Muut6,9 %7,3 %394 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.