Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,7 %1 737 00065 %
Yle TV210,4 %5,8 %1 741 00065 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %1 193 00044 %
Yle yhteensä42,9 %35,2 %2 091 00078 %
MTV321,4 %26,6 %1 915 00071 %
Sub2,6 %3,0 %1 147 00043 %
AVA3,0 %2,8 %1 020 00038 %
C More Total0,7 %0,6 %239 0009 %
MTV yhteensä27,7 %33,0 %2 066 00077 %
Nelonen8,6 %12,2 %1 654 00061 %
Jim2,0 %1,7 %924 00034 %
Liv1,8 %1,8 %1 057 00039 %
Hero0,8 %1,0 %587 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,7 %1 859 00069 %
TV52,2 %2,1 %1 044 00039 %
Kutonen0,9 %0,8 %672 00025 %
Frii2,0 %1,8 %676 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC3,2 %2,9 %712 00026 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,7 %1 448 00054 %
STAR Channel1,4 %1,4 %706 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %580 00022 %
Disney Finland3,0 %2,4 %969 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %707 00026 %
Muut3,4 %3,5 %678 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 361 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.