Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,9 %1 134 00082 %
Yle TV29,9 %6,4 %1 043 00075 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,8 %822 00059 %
Yle yhteensä39,4 %34,1 %1 212 00088 %
MTV316,8 %21,4 %1 122 00081 %
Sub3,6 %4,3 %761 00055 %
AVA2,5 %2,6 %696 00050 %
C More Total1,0 %1,0 %204 00015 %
MTV yhteensä23,9 %29,2 %1 191 00086 %
Nelonen8,8 %12,1 %1 004 00073 %
Jim2,9 %2,6 %674 00049 %
Liv1,6 %1,7 %616 00045 %
Hero1,5 %2,0 %515 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,5 %1 098 00079 %
TV52,9 %2,4 %734 00053 %
Kutonen2,6 %2,4 %583 00042 %
Frii2,2 %1,7 %508 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0002 %
TLC2,1 %1,9 %427 00031 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,5 %953 00069 %
STAR Channel2,1 %1,7 %475 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %531 00038 %
Disney Finland4,7 %3,4 %689 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %481 00035 %
Muut6,9 %5,9 %482 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 297 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.