Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,6 %1 172 00085 %
Yle TV210,8 %7,1 %1 078 00078 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %780 00056 %
Yle yhteensä40,1 %35,3 %1 232 00089 %
MTV317,0 %20,8 %1 159 00084 %
Sub4,5 %5,5 %808 00058 %
AVA2,4 %2,4 %649 00047 %
C More Total1,6 %2,2 %204 00015 %
MTV yhteensä25,5 %30,9 %1 207 00087 %
Nelonen7,6 %10,7 %1 059 00077 %
Jim2,8 %2,9 %705 00051 %
Liv1,7 %1,9 %630 00046 %
Hero1,7 %2,1 %490 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,6 %1 133 00082 %
TV52,5 %2,4 %694 00050 %
Kutonen2,4 %1,9 %579 00042 %
Frii1,9 %1,6 %476 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC2,2 %2,1 %417 00030 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,1 %880 00064 %
STAR Channel2,4 %1,9 %491 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %506 00037 %
Disney Finland5,0 %3,7 %696 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,7 %451 00033 %
Muut6,7 %5,7 %431 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 300 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.