Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %12,3 %742 00052 %
Yle TV214,1 %9,2 %692 00049 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,0 %358 00025 %
Yle yhteensä30,2 %25,6 %929 00066 %
MTV319,5 %23,5 %870 00062 %
Sub5,2 %6,0 %514 00036 %
AVA2,7 %2,4 %349 00025 %
C More Total2,5 %3,8 %159 00011 %
MTV yhteensä29,9 %35,7 %953 00067 %
Nelonen9,6 %12,2 %756 00053 %
Jim3,5 %3,0 %430 00030 %
Liv2,3 %1,9 %350 00025 %
Hero1,7 %2,3 %263 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %19,4 %909 00064 %
TV53,7 %3,9 %470 00033 %
Kutonen2,9 %2,7 %321 00023 %
Frii1,5 %1,1 %183 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC3,0 %2,0 %228 00016 %
Warner Bros. Discovery11,2 %9,8 %628 00044 %
STAR Channel4,5 %4,0 %391 00028 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %195 00014 %
Disney Finland7,4 %5,8 %487 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,7 %136 00010 %
Muut5,6 %6,3 %395 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 169 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.