Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,1 %12,4 %726 00051 %
Yle TV29,5 %8,3 %711 00050 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,8 %349 00025 %
Yle yhteensä25,1 %22,5 %942 00067 %
MTV319,6 %23,5 %846 00060 %
Sub5,9 %6,2 %551 00039 %
AVA2,6 %2,4 %372 00026 %
C More Total2,9 %3,8 %152 00011 %
MTV yhteensä30,9 %36,0 %972 00069 %
Nelonen9,4 %11,7 %719 00051 %
Jim4,2 %3,7 %436 00031 %
Liv3,3 %3,0 %422 00030 %
Hero1,0 %1,3 %248 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %19,7 %890 00063 %
TV54,3 %4,3 %497 00035 %
Kutonen2,2 %2,2 %335 00024 %
Frii2,4 %1,7 %219 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC3,4 %2,7 %283 00020 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,0 %698 00049 %
STAR Channel5,1 %4,2 %382 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,8 %271 00019 %
Disney Finland8,2 %7,0 %502 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,6 %167 00012 %
Muut6,6 %6,0 %367 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.