Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,0 %35,1 %1 212 00097 %
Yle TV27,5 %6,1 %1 078 00086 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %953 00076 %
Yle yhteensä51,2 %44,3 %1 215 00097 %
MTV319,3 %24,8 %1 179 00094 %
Sub1,9 %2,7 %772 00062 %
AVA2,0 %1,3 %724 00058 %
C More Total1,2 %1,6 %167 00013 %
MTV yhteensä24,3 %30,3 %1 192 00095 %
Nelonen5,6 %8,4 %979 00078 %
Jim2,5 %1,6 %728 00058 %
Liv1,4 %1,5 %689 00055 %
Hero0,7 %0,9 %460 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,3 %1 060 00085 %
TV51,6 %1,6 %727 00058 %
Kutonen1,1 %0,6 %496 00040 %
Frii1,6 %1,7 %577 00046 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0002 %
TLC1,6 %1,7 %455 00036 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,6 %883 00071 %
STAR Channel0,9 %0,9 %408 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,2 %504 00040 %
Disney Finland3,1 %2,1 %642 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,8 %3,6 %727 00058 %
Muut2,9 %2,7 %361 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.