Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %27,9 %1 656 00063 %
Yle TV28,9 %7,9 %1 527 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %1 020 00039 %
Yle yhteensä42,4 %38,1 %1 865 00071 %
MTV316,4 %21,4 %1 755 00067 %
Sub3,9 %4,9 %1 224 00047 %
AVA1,6 %1,2 %833 00032 %
C More Total2,8 %4,2 %385 00015 %
MTV yhteensä24,8 %31,7 %1 899 00072 %
Nelonen6,8 %8,9 %1 494 00057 %
Jim3,4 %2,9 %1 002 00038 %
Liv1,3 %1,4 %865 00033 %
Hero0,9 %1,2 %633 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,4 %1 687 00064 %
TV52,2 %2,0 %1 012 00039 %
Kutonen2,5 %1,7 %871 00033 %
Frii1,3 %1,2 %658 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC0,9 %0,9 %543 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,1 %1 374 00052 %
STAR Channel2,4 %2,0 %738 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %747 00029 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 071 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %708 00027 %
Muut7,3 %6,3 %789 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.