Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 489 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %27,1 %3 425 00064 %
Yle TV28,0 %6,8 %3 219 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %2 137 00040 %
Yle yhteensä41,8 %36,5 %3 907 00074 %
MTV319,2 %24,3 %3 716 00070 %
Sub3,4 %4,1 %2 426 00046 %
AVA2,2 %1,7 %1 857 00035 %
C More Total1,8 %2,4 %651 00012 %
MTV yhteensä26,6 %32,6 %3 974 00075 %
Nelonen7,5 %10,2 %3 121 00059 %
Jim2,8 %2,2 %1 991 00037 %
Liv1,9 %1,9 %1 906 00036 %
Hero0,9 %1,1 %1 216 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,4 %3 580 00067 %
TV52,7 %2,5 %2 192 00041 %
Kutonen1,6 %1,2 %1 549 00029 %
Frii1,7 %1,6 %1 345 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %61 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 245 00023 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %2 848 00054 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 424 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 344 00025 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 048 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,1 %1 419 00027 %
Muut5,0 %4,2 %1 437 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 489 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.