Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %28,4 %1 589 00065 %
Yle TV28,6 %7,9 %1 430 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %985 00040 %
Yle yhteensä42,7 %38,6 %1 754 00072 %
MTV316,3 %21,2 %1 661 00068 %
Sub3,9 %4,9 %1 154 00047 %
AVA1,7 %1,2 %812 00033 %
C More Total2,8 %4,1 %367 00015 %
MTV yhteensä24,7 %31,4 %1 788 00073 %
Nelonen6,5 %8,7 %1 389 00057 %
Jim3,4 %2,9 %982 00040 %
Liv1,3 %1,4 %845 00035 %
Hero0,9 %1,2 %622 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,2 %1 576 00065 %
TV52,2 %1,9 %965 00040 %
Kutonen2,5 %1,8 %842 00035 %
Frii1,3 %1,2 %650 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC0,9 %0,9 %525 00022 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,1 %1 313 00054 %
STAR Channel2,3 %1,9 %697 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %733 00030 %
Disney Finland5,7 %4,3 %1 024 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %706 00029 %
Muut7,3 %6,2 %754 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.