Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 020 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %27,8 %1 591 00065 %
Yle TV214,2 %8,1 %1 517 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,8 %1 077 00044 %
Yle yhteensä46,9 %39,7 %1 752 00072 %
MTV314,9 %19,3 %1 624 00067 %
Sub4,4 %5,6 %1 166 00048 %
AVA1,4 %1,4 %804 00033 %
C More Total2,6 %4,0 %350 00014 %
MTV yhteensä23,3 %30,4 %1 761 00072 %
Nelonen5,8 %8,1 %1 442 00059 %
Jim3,0 %2,9 %997 00041 %
Liv1,1 %1,2 %783 00032 %
Hero1,4 %2,0 %702 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,2 %1 628 00067 %
TV51,9 %2,1 %1 018 00042 %
Kutonen2,6 %2,3 %888 00036 %
Frii1,3 %1,1 %616 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,1 %1,0 %530 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,6 %1 302 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %772 00032 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %718 00029 %
Disney Finland5,4 %4,0 %1 051 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,4 %662 00027 %
Muut6,4 %6,9 %718 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 020 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.