Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %27,6 %1 729 00069 %
Yle TV210,8 %5,6 %1 595 00063 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,1 %1 112 00044 %
Yle yhteensä44,8 %37,3 %1 949 00077 %
MTV320,8 %25,7 %1 862 00074 %
Sub3,0 %3,5 %1 138 00045 %
AVA2,8 %2,3 %952 00038 %
C More Total0,7 %0,9 %230 0009 %
MTV yhteensä27,3 %32,6 %1 945 00077 %
Nelonen7,5 %10,8 %1 572 00062 %
Jim2,1 %1,7 %925 00037 %
Liv2,0 %2,0 %921 00037 %
Hero1,1 %1,4 %650 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,0 %1 798 00071 %
TV52,4 %2,4 %977 00039 %
Kutonen1,0 %0,9 %635 00025 %
Frii1,9 %1,6 %610 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC3,3 %2,9 %670 00027 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,9 %1 289 00051 %
STAR Channel1,5 %1,4 %666 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %559 00022 %
Disney Finland3,1 %2,6 %945 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %642 00025 %
Muut2,6 %2,7 %578 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.