Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %27,5 %1 644 00063 %
Yle TV214,3 %8,1 %1 596 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,7 %1 099 00042 %
Yle yhteensä46,5 %39,3 %1 846 00071 %
MTV315,0 %19,5 %1 735 00066 %
Sub4,5 %5,7 %1 235 00047 %
AVA1,4 %1,4 %833 00032 %
C More Total2,6 %4,0 %364 00014 %
MTV yhteensä23,5 %30,6 %1 886 00072 %
Nelonen6,0 %8,1 %1 523 00058 %
Jim3,0 %2,9 %1 028 00039 %
Liv1,1 %1,2 %821 00031 %
Hero1,4 %2,0 %720 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,2 %1 720 00066 %
TV52,0 %2,1 %1 065 00041 %
Kutonen2,6 %2,3 %908 00035 %
Frii1,3 %1,1 %630 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,1 %1,0 %539 00021 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,6 %1 352 00052 %
STAR Channel2,4 %2,2 %815 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %741 00028 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 093 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,3 %665 00025 %
Muut6,3 %6,8 %748 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 159 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.