Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %27,7 %3 320 00067 %
Yle TV212,5 %6,8 %3 113 00063 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %2 188 00044 %
Yle yhteensä45,8 %38,4 %3 700 00075 %
MTV317,9 %22,8 %3 486 00070 %
Sub3,7 %4,5 %2 303 00046 %
AVA2,1 %1,9 %1 756 00035 %
C More Total1,6 %2,4 %580 00012 %
MTV yhteensä25,3 %31,6 %3 706 00075 %
Nelonen6,6 %9,5 %3 014 00061 %
Jim2,5 %2,3 %1 922 00039 %
Liv1,5 %1,6 %1 704 00034 %
Hero1,3 %1,7 %1 353 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,2 %3 426 00069 %
TV52,1 %2,2 %1 995 00040 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 523 00031 %
Frii1,6 %1,4 %1 226 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0001 %
TLC2,2 %2,0 %1 200 00024 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,3 %2 591 00052 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 438 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 278 00026 %
Disney Finland4,2 %3,3 %1 995 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %1 304 00026 %
Muut4,5 %4,7 %1 297 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 210 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.