Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %27,3 %1 788 00066 %
Yle TV211,1 %5,6 %1 700 00063 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %1 128 00042 %
Yle yhteensä44,6 %37,0 %2 067 00077 %
MTV320,9 %25,9 %1 973 00073 %
Sub3,0 %3,5 %1 197 00044 %
AVA2,8 %2,4 %982 00036 %
C More Total0,7 %0,9 %249 0009 %
MTV yhteensä27,4 %32,8 %2 059 00076 %
Nelonen7,6 %11,0 %1 664 00062 %
Jim2,0 %1,7 %946 00035 %
Liv2,0 %2,0 %940 00035 %
Hero1,1 %1,4 %657 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,1 %1 893 00070 %
TV52,4 %2,4 %1 002 00037 %
Kutonen1,0 %0,9 %660 00025 %
Frii1,9 %1,5 %613 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC3,2 %2,9 %684 00025 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %1 332 00049 %
STAR Channel1,5 %1,4 %690 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %569 00021 %
Disney Finland3,1 %2,6 %975 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %647 00024 %
Muut2,6 %2,7 %609 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 332 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.