Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 491 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %27,4 %3 432 00065 %
Yle TV212,7 %6,8 %3 296 00062 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %2 227 00042 %
Yle yhteensä45,6 %38,0 %3 913 00074 %
MTV318,0 %23,0 %3 708 00070 %
Sub3,7 %4,5 %2 432 00046 %
AVA2,1 %1,9 %1 815 00034 %
C More Total1,6 %2,4 %613 00012 %
MTV yhteensä25,5 %31,8 %3 945 00074 %
Nelonen6,8 %9,6 %3 187 00060 %
Jim2,5 %2,3 %1 974 00037 %
Liv1,5 %1,6 %1 761 00033 %
Hero1,3 %1,7 %1 377 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,2 %3 613 00068 %
TV52,2 %2,3 %2 067 00039 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 568 00030 %
Frii1,6 %1,3 %1 243 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0001 %
TLC2,2 %2,0 %1 224 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,4 %2 684 00051 %
STAR Channel1,9 %1,8 %1 504 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 310 00025 %
Disney Finland4,2 %3,3 %2 068 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %1 312 00025 %
Muut4,4 %4,6 %1 357 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 491 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.