Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %27,5 %3 307 00067 %
Yle TV27,7 %6,8 %3 017 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %2 079 00042 %
Yle yhteensä42,0 %36,9 %3 681 00074 %
MTV319,1 %24,1 %3 519 00071 %
Sub3,4 %4,1 %2 305 00046 %
AVA2,3 %1,7 %1 802 00036 %
C More Total1,8 %2,4 %615 00012 %
MTV yhteensä26,5 %32,3 %3 752 00076 %
Nelonen7,3 %10,0 %2 937 00059 %
Jim2,8 %2,2 %1 938 00039 %
Liv1,9 %1,9 %1 838 00037 %
Hero0,9 %1,1 %1 195 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,2 %3 368 00068 %
TV52,6 %2,5 %2 097 00042 %
Kutonen1,6 %1,2 %1 488 00030 %
Frii1,8 %1,6 %1 330 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %58 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 218 00025 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %2 726 00055 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 367 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 320 00027 %
Disney Finland4,5 %3,4 %1 976 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,2 %1 406 00028 %
Muut5,0 %4,2 %1 370 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 200 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.