Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,9 %3 193 00064 %
Yle TV28,4 %7,1 %2 995 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %2 244 00045 %
Yle yhteensä42,8 %38,6 %3 618 00073 %
MTV317,5 %22,5 %3 333 00067 %
Sub3,8 %4,3 %2 278 00046 %
AVA2,2 %1,6 %1 719 00035 %
C More Total2,0 %2,8 %669 00013 %
MTV yhteensä25,5 %31,2 %3 677 00074 %
Nelonen7,0 %9,4 %2 948 00059 %
Jim2,5 %2,0 %1 875 00038 %
Liv1,7 %1,6 %1 733 00035 %
Hero0,7 %0,9 %1 165 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,8 %3 344 00067 %
TV53,1 %2,8 %2 195 00044 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 583 00032 %
Frii1,7 %1,5 %1 270 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC2,1 %2,2 %1 237 00025 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %2 749 00055 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 422 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 300 00026 %
Disney Finland4,6 %3,4 %1 958 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,7 %1 393 00028 %
Muut4,5 %4,1 %1 288 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 170 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.