Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %12,6 %676 00048 %
Yle TV210,8 %8,2 %722 00051 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,2 %409 00029 %
Yle yhteensä26,0 %24,1 %941 00067 %
MTV318,2 %21,6 %795 00056 %
Sub6,8 %7,1 %566 00040 %
AVA2,7 %2,4 %349 00025 %
C More Total3,4 %4,7 %177 00013 %
MTV yhteensä31,2 %35,8 %959 00068 %
Nelonen10,3 %11,3 %720 00051 %
Jim3,1 %3,0 %365 00026 %
Liv2,4 %2,3 %350 00025 %
Hero0,8 %1,1 %235 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %17,7 %874 00062 %
TV55,3 %5,6 %516 00037 %
Kutonen2,6 %2,9 %325 00023 %
Frii1,8 %1,6 %218 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,3 %2,6 %243 00017 %
Warner Bros. Discovery13,6 %13,2 %682 00048 %
STAR Channel4,5 %3,6 %348 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %236 00017 %
Disney Finland7,0 %5,5 %477 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,3 %159 00011 %
Muut6,3 %5,7 %364 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 168 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.