Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %27,3 %1 570 00060 %
Yle TV210,0 %8,8 %1 577 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,5 %1 109 00042 %
Yle yhteensä43,0 %39,5 %1 826 00070 %
MTV314,9 %19,4 %1 630 00062 %
Sub4,7 %5,4 %1 221 00047 %
AVA1,7 %1,1 %830 00032 %
C More Total2,9 %4,4 %407 00016 %
MTV yhteensä24,2 %30,3 %1 855 00071 %
Nelonen6,3 %8,0 %1 474 00056 %
Jim3,0 %2,5 %1 034 00039 %
Liv1,1 %1,2 %820 00031 %
Hero0,8 %0,9 %631 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,7 %1 686 00064 %
TV53,2 %3,2 %1 125 00043 %
Kutonen3,4 %2,7 %908 00035 %
Frii1,4 %1,3 %641 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %40 0002 %
TLC1,1 %1,0 %569 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,5 %1 418 00054 %
STAR Channel2,4 %2,1 %790 00030 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %762 00029 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 106 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,5 %704 00027 %
Muut6,1 %6,0 %767 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 135 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.