Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,8 %35,4 %1 201 00096 %
Yle TV28,0 %6,4 %1 060 00085 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,9 %961 00077 %
Yle yhteensä51,8 %45,6 %1 203 00096 %
MTV318,6 %24,5 %1 142 00091 %
Sub2,3 %2,9 %786 00063 %
AVA1,9 %1,4 %680 00054 %
C More Total1,3 %1,8 %183 00015 %
MTV yhteensä24,1 %30,5 %1 171 00094 %
Nelonen5,4 %8,0 %994 00080 %
Jim2,2 %1,5 %706 00057 %
Liv1,2 %1,3 %651 00052 %
Hero0,7 %0,7 %460 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,5 %1 059 00085 %
TV51,8 %1,4 %763 00061 %
Kutonen1,6 %1,2 %592 00047 %
Frii1,4 %1,3 %535 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,6 %1,8 %471 00038 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,1 %917 00073 %
STAR Channel0,9 %1,0 %466 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %528 00042 %
Disney Finland3,3 %2,2 %658 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %2,8 %736 00059 %
Muut2,5 %2,2 %338 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.