Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %33,7 %1 184 00095 %
Yle TV27,9 %6,1 %1 029 00082 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %939 00075 %
Yle yhteensä50,1 %42,9 %1 199 00096 %
MTV319,0 %25,4 %1 144 00092 %
Sub1,6 %1,7 %703 00056 %
AVA2,3 %1,6 %696 00056 %
C More Total1,2 %1,0 %169 00014 %
MTV yhteensä24,1 %29,6 %1 164 00093 %
Nelonen5,8 %9,0 %965 00077 %
Jim2,1 %1,5 %687 00055 %
Liv1,3 %1,5 %659 00053 %
Hero0,7 %0,8 %464 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,9 %1 066 00085 %
TV52,4 %2,1 %752 00060 %
Kutonen1,2 %0,7 %546 00044 %
Frii1,8 %1,8 %532 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,6 %1,6 %508 00041 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,7 %913 00073 %
STAR Channel0,9 %1,1 %460 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %520 00042 %
Disney Finland3,2 %2,5 %665 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,8 %3,3 %728 00058 %
Muut2,9 %2,5 %386 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.