Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 028 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,9 %1 592 00065 %
Yle TV29,7 %8,4 %1 464 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,3 %982 00040 %
Yle yhteensä40,9 %37,5 %1 769 00073 %
MTV315,6 %20,9 %1 632 00067 %
Sub3,9 %4,0 %1 150 00047 %
AVA1,7 %1,3 %817 00033 %
C More Total2,3 %2,4 %356 00015 %
MTV yhteensä23,5 %28,7 %1 756 00072 %
Nelonen6,3 %8,8 %1 408 00058 %
Jim3,0 %2,7 %944 00039 %
Liv1,3 %1,4 %832 00034 %
Hero0,8 %1,0 %625 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,8 %1 607 00066 %
TV54,2 %4,0 %1 113 00046 %
Kutonen2,4 %1,6 %854 00035 %
Frii1,6 %1,5 %652 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %37 0001 %
TLC0,9 %0,8 %574 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 377 00056 %
STAR Channel2,8 %2,4 %756 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %739 00030 %
Disney Finland6,6 %4,9 %1 052 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %715 00029 %
Muut6,4 %5,3 %793 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 028 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.