Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 060 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,4 %1 607 00066 %
Yle TV26,9 %6,1 %1 402 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 051 00043 %
Yle yhteensä39,9 %35,2 %1 773 00073 %
MTV315,1 %19,4 %1 621 00066 %
Sub3,7 %4,5 %1 193 00049 %
AVA1,7 %1,2 %776 00032 %
C More Total2,4 %3,5 %401 00016 %
MTV yhteensä22,9 %28,5 %1 805 00074 %
Nelonen5,4 %7,6 %1 443 00059 %
Jim2,8 %2,3 %957 00039 %
Liv1,1 %1,4 %781 00032 %
Hero1,1 %1,5 %697 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,8 %1 613 00066 %
TV57,7 %7,7 %1 199 00049 %
Kutonen3,1 %2,7 %927 00038 %
Frii1,3 %1,2 %582 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %56 0002 %
TLC0,8 %0,8 %529 00022 %
Warner Bros. Discovery15,0 %13,9 %1 421 00058 %
STAR Channel2,5 %2,0 %740 00030 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %760 00031 %
Disney Finland6,1 %4,7 %1 021 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %668 00027 %
Muut5,3 %5,3 %709 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 060 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.