Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 196 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,2 %1 652 00063 %
Yle TV27,2 %6,1 %1 499 00057 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %1 079 00041 %
Yle yhteensä39,6 %34,9 %1 881 00072 %
MTV315,3 %19,5 %1 707 00065 %
Sub3,8 %4,5 %1 265 00048 %
AVA1,7 %1,2 %801 00031 %
C More Total2,4 %3,5 %428 00016 %
MTV yhteensä23,1 %28,7 %1 910 00073 %
Nelonen5,7 %7,7 %1 546 00059 %
Jim2,8 %2,3 %979 00037 %
Liv1,1 %1,4 %795 00030 %
Hero1,0 %1,4 %708 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,9 %1 719 00066 %
TV57,7 %7,7 %1 240 00047 %
Kutonen3,1 %2,7 %941 00036 %
Frii1,3 %1,2 %593 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %59 0002 %
TLC0,8 %0,8 %535 00020 %
Warner Bros. Discovery14,8 %13,8 %1 471 00056 %
STAR Channel2,5 %2,1 %779 00030 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %774 00030 %
Disney Finland6,1 %4,7 %1 066 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %676 00026 %
Muut5,3 %5,3 %737 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 196 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.