Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,5 %1 577 00060 %
Yle TV29,5 %8,7 %1 551 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,7 %1 016 00039 %
Yle yhteensä42,0 %39,0 %1 821 00070 %
MTV316,2 %20,5 %1 626 00062 %
Sub3,4 %3,6 %1 142 00044 %
AVA1,7 %1,3 %765 00029 %
C More Total1,2 %1,1 %281 00011 %
MTV yhteensä22,4 %26,5 %1 766 00067 %
Nelonen5,9 %7,4 %1 415 00054 %
Jim2,9 %2,6 %992 00038 %
Liv1,2 %1,3 %778 00030 %
Hero0,9 %1,2 %598 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,6 %1 633 00062 %
TV55,5 %5,8 %1 200 00046 %
Kutonen3,4 %3,0 %925 00035 %
Frii1,3 %1,2 %604 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %41 0002 %
TLC0,8 %0,8 %548 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,2 %1 480 00057 %
STAR Channel2,9 %2,1 %749 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %718 00027 %
Disney Finland6,2 %4,4 %1 029 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %672 00026 %
Muut5,6 %4,6 %700 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.