Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,8 %30,1 %1 873 00072 %
Yle TV27,0 %5,4 %1 469 00056 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,8 %1 011 00039 %
Yle yhteensä45,0 %37,3 %2 007 00077 %
MTV320,2 %29,0 %1 829 00070 %
Sub3,1 %3,4 %1 121 00043 %
AVA1,4 %1,0 %719 00027 %
C More Total2,5 %3,5 %350 00013 %
MTV yhteensä27,2 %36,9 %1 971 00075 %
Nelonen4,6 %5,4 %1 356 00052 %
Jim2,6 %2,4 %948 00036 %
Liv1,3 %1,5 %806 00031 %
Hero0,8 %1,1 %634 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,3 %1 636 00062 %
TV52,3 %2,3 %1 095 00042 %
Kutonen2,3 %1,7 %834 00032 %
Frii1,5 %1,5 %621 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %36 0001 %
TLC0,7 %0,6 %547 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,4 %1 396 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %662 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %732 00028 %
Disney Finland5,4 %4,2 %980 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %670 00026 %
Muut4,7 %3,5 %716 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.