Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,7 %36,6 %1 200 00096 %
Yle TV26,5 %5,1 %1 028 00082 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %960 00077 %
Yle yhteensä53,4 %44,4 %1 205 00097 %
MTV320,9 %28,8 %1 162 00093 %
Sub1,2 %1,2 %663 00053 %
AVA1,5 %0,9 %663 00053 %
C More Total0,9 %1,1 %164 00013 %
MTV yhteensä24,5 %32,1 %1 175 00094 %
Nelonen5,0 %6,9 %976 00078 %
Jim1,9 %1,6 %660 00053 %
Liv1,4 %1,7 %659 00053 %
Hero0,6 %0,7 %480 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,9 %1 050 00084 %
TV51,6 %1,6 %703 00056 %
Kutonen1,0 %0,6 %490 00039 %
Frii1,7 %1,7 %528 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,7 %1,7 %436 00035 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,8 %874 00070 %
STAR Channel0,8 %1,0 %405 00032 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %486 00039 %
Disney Finland2,7 %2,3 %614 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %2,9 %713 00057 %
Muut2,0 %1,7 %326 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 216 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.