Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %31,1 %1 972 00078 %
Yle TV25,7 %4,4 %1 435 00057 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %1 006 00040 %
Yle yhteensä47,0 %37,8 %2 059 00082 %
MTV322,5 %30,2 %1 872 00074 %
Sub1,9 %2,0 %938 00037 %
AVA2,0 %1,7 %901 00036 %
C More Total1,0 %1,3 %224 0009 %
MTV yhteensä27,5 %35,2 %1 995 00079 %
Nelonen6,0 %8,2 %1 440 00057 %
Jim1,7 %1,5 %834 00033 %
Liv2,1 %2,0 %907 00036 %
Hero0,8 %1,0 %544 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,6 %1 680 00067 %
TV52,5 %2,5 %1 055 00042 %
Kutonen0,8 %0,8 %561 00022 %
Frii1,8 %1,7 %582 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0000 %
TLC2,9 %3,0 %601 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,1 %1 342 00053 %
STAR Channel1,5 %1,6 %572 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %537 00021 %
Disney Finland3,0 %2,7 %839 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %631 00025 %
Muut2,4 %1,9 %574 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 247 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.