Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %20,3 %987 00070 %
Yle TV26,5 %4,0 %632 00045 %
Yle Teema&Fem0,9 %0,9 %277 00020 %
Yle yhteensä33,5 %25,2 %1 063 00075 %
MTV324,4 %34,0 %919 00065 %
Sub4,2 %4,2 %483 00034 %
AVA2,0 %1,9 %302 00021 %
C More Total2,5 %3,8 %144 00010 %
MTV yhteensä33,2 %44,0 %1 027 00073 %
Nelonen6,2 %7,2 %649 00046 %
Jim2,6 %2,6 %360 00026 %
Liv2,6 %2,0 %320 00023 %
Hero0,7 %0,9 %186 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,7 %821 00058 %
TV53,0 %3,5 %508 00036 %
Kutonen2,1 %1,9 %278 00020 %
Frii1,2 %1,0 %151 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,7 %2,4 %263 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,9 %664 00047 %
STAR Channel4,5 %3,3 %294 00021 %
National Geographic Channel2,8 %2,4 %241 00017 %
Disney Finland7,2 %5,7 %417 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,4 %118 0008 %
Muut4,6 %3,4 %373 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.