Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %11,6 %670 00047 %
Yle TV211,1 %9,5 %689 00049 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,2 %287 00020 %
Yle yhteensä25,2 %23,2 %893 00063 %
MTV320,5 %24,0 %808 00057 %
Sub5,0 %4,8 %559 00040 %
AVA3,2 %3,2 %333 00024 %
C More Total1,0 %0,9 %119 0008 %
MTV yhteensä29,8 %32,8 %937 00066 %
Nelonen10,1 %12,1 %714 00051 %
Jim3,3 %3,3 %411 00029 %
Liv2,6 %2,6 %369 00026 %
Hero0,7 %0,9 %197 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %18,9 %865 00061 %
TV56,8 %7,8 %543 00038 %
Kutonen3,1 %3,2 %349 00025 %
Frii1,1 %1,0 %214 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC3,1 %3,1 %241 00017 %
Warner Bros. Discovery14,4 %15,3 %744 00053 %
STAR Channel5,3 %3,1 %359 00025 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %205 00015 %
Disney Finland8,1 %4,9 %432 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,4 %136 00010 %
Muut5,3 %4,6 %353 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 166 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.