Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %7,6 %671 00048 %
Yle TV28,8 %6,4 %658 00047 %
Yle Teema&Fem0,7 %0,6 %245 00017 %
Yle yhteensä18,4 %14,6 %892 00063 %
MTV336,5 %44,4 %979 00069 %
Sub4,2 %3,8 %471 00033 %
AVA1,8 %1,8 %276 00020 %
C More Total5,9 %6,9 %196 00014 %
MTV yhteensä48,4 %56,9 %1 065 00075 %
Nelonen6,4 %7,0 %608 00043 %
Jim2,3 %2,3 %340 00024 %
Liv1,3 %1,2 %281 00020 %
Hero0,7 %0,8 %181 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,3 %772 00055 %
TV53,7 %3,4 %408 00029 %
Kutonen2,1 %1,5 %268 00019 %
Frii1,2 %1,1 %163 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC2,9 %2,1 %203 00014 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,3 %600 00042 %
STAR Channel4,5 %2,6 %311 00022 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %245 00017 %
Disney Finland7,2 %4,7 %418 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %120 0008 %
Muut5,0 %3,7 %348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.