Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 330 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,7 %1 718 00064 %
Yle TV27,0 %5,3 %1 552 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 086 00040 %
Yle yhteensä38,3 %32,2 %1 970 00073 %
MTV328,8 %35,4 %1 999 00074 %
Sub2,0 %1,6 %988 00037 %
AVA2,0 %1,5 %840 00031 %
C More Total2,0 %2,4 %310 00012 %
MTV yhteensä34,9 %41,0 %2 122 00079 %
Nelonen6,8 %9,0 %1 497 00056 %
Jim1,9 %1,3 %884 00033 %
Liv2,0 %1,9 %845 00031 %
Hero1,1 %1,3 %572 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,4 %1 701 00063 %
TV53,0 %2,4 %1 016 00038 %
Kutonen0,7 %0,7 %591 00022 %
Frii1,5 %1,3 %540 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC3,1 %2,9 %576 00021 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,3 %1 316 00049 %
STAR Channel1,5 %1,2 %585 00022 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %570 00021 %
Disney Finland2,9 %2,4 %870 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %608 00023 %
Muut2,4 %1,8 %576 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 330 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.