Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,4 %1 531 00063 %
Yle TV29,8 %8,7 %1 462 00060 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %926 00038 %
Yle yhteensä38,7 %33,6 %1 715 00070 %
MTV326,4 %34,6 %1 805 00074 %
Sub2,1 %2,0 %977 00040 %
AVA1,4 %1,0 %744 00030 %
C More Total4,7 %5,3 %480 00020 %
MTV yhteensä34,6 %42,9 %1 925 00079 %
Nelonen4,6 %5,7 %1 232 00050 %
Jim2,2 %1,8 %885 00036 %
Liv1,0 %1,1 %699 00029 %
Hero1,0 %1,4 %620 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,0 %1 475 00060 %
TV52,0 %1,6 %911 00037 %
Kutonen2,4 %1,6 %777 00032 %
Frii1,1 %1,0 %510 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0002 %
TLC0,8 %0,6 %485 00020 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,1 %1 232 00051 %
STAR Channel2,0 %1,4 %647 00027 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %717 00029 %
Disney Finland4,8 %3,2 %966 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %614 00025 %
Muut5,3 %3,6 %726 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 090 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.