Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,6 %32,1 %1 212 00097 %
Yle TV27,8 %6,3 %1 087 00087 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %938 00075 %
Yle yhteensä49,3 %42,4 %1 218 00098 %
MTV324,6 %31,7 %1 193 00096 %
Sub0,9 %0,9 %643 00052 %
AVA1,6 %1,1 %654 00052 %
C More Total1,5 %1,4 %218 00018 %
MTV yhteensä28,6 %35,1 %1 208 00097 %
Nelonen5,2 %7,3 %951 00076 %
Jim1,9 %1,2 %660 00053 %
Liv1,3 %1,3 %599 00048 %
Hero1,0 %1,3 %454 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,1 %1 032 00083 %
TV51,7 %1,3 %687 00055 %
Kutonen0,9 %0,6 %462 00037 %
Frii1,3 %1,3 %448 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,9 %1,7 %427 00034 %
Warner Bros. Discovery5,9 %4,9 %815 00065 %
STAR Channel0,7 %0,8 %371 00030 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %501 00040 %
Disney Finland2,6 %2,0 %629 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,0 %647 00052 %
Muut2,0 %1,6 %368 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 225 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.